Saturday 3 February 2007

ο τρανς της διπλανής πόρτας

(απάντηση μιας τρανς προς καποιους/ες ‘συντροφους/ισσες’)

Άκου φίλε, που θέλεις να κάνεις και μάθημα για ποιά μορφή διαμαρτυρίας είναι η σωστότερη. εγω δεν κατεβαινω στο δρομο για να αποδείξω ότι τα μπράτσα μου/το καδρόνι μου/το όπλο μου/η ψωλή μου είναι η μεγαλύτερη. δεν νομιμοποιώ το ματσισμό που εισπράττω στη ζωή μου καθημερινά μετατρέποντάς το σε συνειδητή επιλογή δράσης. Να αποδείξω τι και σε ποιόν? ότι αν και αδερφή μπορώ να είμαι εξίσου άντρας -με όλες τις στρεβλές συνεκδοχές που η κυρίαρχη κουλτούρα κατοχυρώνει στη λέξη άντρα?

δε με ενδιαφέρει σαν αδερφή ή λεσβία ή τρανς, ή όπως αλλιώς ορίζω τον εαυτό μου, να απολογηθώ για τη ζωή μου ενισχύοντας αυτό ακριβώς που εσύ θέλεις να ακούσεις: ότι όλοι και όλες εμείς οι διαφορετικές ,μπορούμε να διεκδικήσουμε αξιοπρεπώς την αποδοχή μας υιοθετώντας τις επιλογές της εκάστοτε κυρίαρχης πλειοψηφίας. κι εδώ πέρα σ' αυτή τη συζήτηση που έχει ανοίξει, μυρίζομαι δύο κυρίαρχες πλειοψηφίες. την ευρύτερη κοινωνία που προσπαθεί να με πείσει ότι αν υιοθετήσω τις καπιταλιστικές αξίες της, εμπορευματοποίηση, ατομισμός, παραγωγικότητα, συμμετοχή στους θεσμούς της, με λίγα λόγια αν ζω με αξιοπρέπεια κανείς δε με ενοχλεί. απ΄ την άλλη έρχεται μπροστά μου η άλλη κανονικότητα, η άλλη κυρίαρχη πλειοψηφία, αυτή του κινήματος (με λίγες φωτεινές εξαιρέσεις σε επίπεδο οργανώσεων/συλλογικοτήτων και όχι απλά ατόμων) που για να με αποδεχτεί σαν απειλή για το status quo,σαν μέρος του αγώνα για διαφορετικές κοινωνικές σχέσεις απ 'αυτές που έχουμε μάθει στον καπιταλισμό, οφείλω να υιοθετήσω τις δικές του επαναστατικές αξίες.

Όχι ρε φίλε, δεν πρόκειται να πιάσω στα χέρια μου κανένα καδρόνι για να αποδείξω σε σένα ότι αν και τον παίρνω, όταν με καλεί το επαναστατικό μου καθήκον μπορώ να σταθώ δίπλα σου σαν άντρας. Γιατί με τη δικιά μου ζωή, με το σώμα μου ,με την επιλογή μου να ζω με αξιοπρέπεια (παρά το γεγονός ότι αυτή η αξιοπρέπειά μου από κάποιους συντρόφους χαρακτηρίζεται ως καρναβάλι), αμφισβητώ και κάνω να ταρακουνηθεί επικίνδυνα η φυσικότητα και οικουμενικότητα του οικοδομήματος που ονομάζεται δύο αντίθετα φύλα. γιατί αν με λένε πούστη, είναι γιατί προσβάλλω την ιδέα περί αρρενωπότητας = ενεργητικότητας του άντρα. αν με λένε λεσβία, είναι γιατί απορρίπτω απ' τη σεξουαλικότητα μου τον άντρα σαν επιβήτορα. Γιατί αηδιάζει η εικόνα των ομοφυλόφυλων? γιατί είναι ενάντια στη φύση. και η φύση υπαγορεύει ότι ο άντρας πηδάει τη γυναίκα για να κάνουν παιδιά, ότι το αρσενικό ανήκει στον άντρα και το θηλυκό στη γυναίκα.

Ώστε αναρωτιέσαι που βρίσκεται η υπερηφάνεια αν δεν μπορείς να απαντήσεις στις προκλήσεις με τη βία? ώστε αν δεν υπάρχει βία πρόκειται για χαζόγελα και πολύχρωμες φορεσιές? Κάθε φορά που εγώ τον παίρνω, κάθε φορά που εγώ δηλώνω ότι είμαι λεσβία και ότι ο ρόλος μου δεν είναι στην κουζίνα, κάθε φορά που εγώ φοράω τα λάθος ρούχα για το φύλο μου, τι άλλο είναι εκτός από βίαιο σπάσιμο και έκθεση της καταστολής και του ελέγχου ένα σωρό πολιτισμικών νορμών που επιχειρούν αδιαλείπτως αιώνες τώρα να μας κατατάσσουν και να μας ιεραρχούν και να μας μαθαίνουν τη θέση μας σε αυτήν τη κοινωνία? Ώστε δε ρισκάρω καθημερινά όταν τολμώ να ζω σύμφωνα με το πώς εγώ καταλαβαίνω τον εαυτό μου, κι όχι πώς οι άλλοι μου έμαθαν να εκπληρώνω ρόλους? Δε ρισκάρω και δεν τιμωρούμαι καθημερινά με τον αποκλεισμό μου απ' την κοινωνική ζωή και δεν το πληρώνω με τον περιορισμό της κίνησής μου στη δημόσια σφαίρα?

Ε, λοιπόν, δε χρειάζομαι κανένα καδρόνι και κανένα μιλιταρισμό για να κάνω την κοινωνία να με φοβηθεί. γιατί κάθε φορά που εσύ αποκαλείς τη ζωή μου καρναβάλι, αποδεικνύεις περίτρανα πόσο πολύ φοβάσαι και έχεις ανάγκη το κράτος και τους θεσμούς για να σου εξασφαλίζουν τους σίγουρους δρόμους που σου έμαθαν απ΄ τη μέρα που γεννήθηκες. Την (έτερο)κανονικότητά σου να τη ζεις και να τη χαίρεσαι. Εγώ με το παράδειγμά μου θα υποδεικνύω νέους τρόπους οι άνθρωποι να βιώνουν και να οργανώνουν την κοινωνική ζωή, που εσύ ούτε που τους φαντάζεσαι. Και θα ξεσκεπάζω τους πολλούς και πολύπλοκους τρόπους που αυτή η περίφημη Εξουσία που με τόση λύσσα πολεμάς, τη βάζεις και την αναπαράγεις από μόνος σου απ΄ την πίσω πόρτα.

No comments: