Tuesday 17 July 2007

φωτια & στον Υμηττο...

σύμφωνα με ό,τι λένε, όλα δείχνουν εμπρησμό...

είδαν κάποιους σε ένα άσπρο 'βανάκι' να πετούν κάτι και να εξαφανίζονται. είδαν 2 καβάλα σε μια μηχανή δίχως πινακίδες να βγαίνουν από τα καμμένα... Το είπε και ένας δημοτικός σύμβουλος του Βύρωνα στο MEGA (μπορεί να το είπε και σε άλλα τηλεοπτικά κανάλια): "τις περιοχές που καίγονται, τις διεκδικούν πολλοί"...

Ο Σουφλιάς είναι ο αρμόδιος Υπουργός για τη νέα διάνοιξη λεωφόρου που θα τέμνει τον Υμηττό και θα συνδέει την Αργυρούπολη με το Αεροδρόμιο. Ήδη - για όσους ενθυμούνται - στις 25 Μαϊου έγινε μεγάλη εκδήλωση-διαμαρτυρία και πορεία στον Υμηττό για την αποτροπή της προοπτικής της νέας διάνοιξης λεωφόρου μετά την Περιφερειακή Υμηττού.

Η ανυπαρξία Δασαρχείου Υμηττού, έχει αφήσει τον ορεινό όγκο στην τύχη του και στις συνεχείς καταπατήσεις: ΕΥΔΑΠ, Εκκλησία της Ελλάδος, ΔΕΗ έχουν καταπατήσει ή και περιφράξει εκτάσεις του Υμηττού.

Η Εκκλησία της Ελλάδος μάλιστα έχει περιφράξει παρανόμως (και με δήλωση του Δασαρχείου) 5 στρέμματα, μέσα στα οποία στόχο έχει να δημιουργήσει το Συνοδικό της Κέντρο.

Η ΕΛΠΑ πριν από ένα μήνα είχε στόχο να διαξάγει ειδική διαδρομή του Ράλλυ ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ μέσα στο παρθένο δάσος του Υμηττού. Είχε πάρει μάλιστα και χαρτί-άδεια (έτσι την παρουσίαζε η ΕΛΠΑ), από το Υπουργείο Δημοσίας Τάξεως. Κανείς δημόσιος φορέας, ΥΠΕΧΩΔΕ, Υπουργείο Δημόσια Τάξεως, Δασαρχείο, Υπουργείο Γεωργίας, δεν αντέδρασε για το οικολογικό έγκλημα που θα συντελείτο στον Υμηττό. Μόνον ο Δήμος Χολαργού, τοπικός Τύπος και φορείς της πόλεως με σύντονες αντιδράσεις, απέτρεψαν την τελευταία ώρα το ράλλυ ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ μέσα στον Υμηττό.

Τέλος, υπάρχει ένα ιδιωτικό σωματείο, η Φιλοδασική, η οποία απαγορεύει στους δήμους Βύρωνα & Καισαριανής να πάρουν τις όποιες πρωτοβουλίες για το βουνό. από που και ως που ιδιωτικό σωματείο περιφράζει και κατέχει δασικές εκτάσεις; με ποιο δικαίωμα μηνύει δήμους; ποιος την έχρησε ιδιοκτήτη του Υμηττού;



σύνδεση με το ότι έγινε στην Πάρνηθα:


Στην ουρά Εκκλησία, Μον Παρνές, έμποροι γης, καταπατητές.

Του Μιχάλη Κουρμούση (Ελευθεροτυπια)

Παρ' όλο που η μεγάλη φωτιά στον Εθνικό Δρυμό της Πάρνηθας πιθανότατα δεν είναι έργο εμπρηστών -εμπόρων γης- καταπατητών, αποτελεί ένα πρώτο βήμα για την αξιοποίηση (βλέπε εκμετάλλευση) της περιοχής.

Στην Πάρνηθα υπάρχει μεγάλη πίεση για οικοδομική ανάπτυξη και συγκρούονται ποικιλώνυμα συμφέροντα.

Πρώτα - πρώτη η Εκκλησία. Διεκδικεί γύρω στα 10.000 στρέμματα για άμεση αξιοποίηση, μέρος μιας ευρύτερης έκτασης που θεωρεί ότι της ανήκει. Το Δημόσιο αμφισβητεί την ιδιοκτησία της Εκκλησίας, αλλά το θέμα δεν έχει λήξει καθώς υπάρχουν πολλές νομικές ασάφειες με ψηφισθέντες νόμους που ισχύουν ή βρίσκονται υπό αναστολή (νόμος Δρυ).

Σύμφωνα με πληροφορίες, η προς αξιοποίηση έκταση που επιδιώκει να αποχαρακτηρίσει η Εκκλησία αρχίζει από τις παρυφές του βουνού (απ' εκεί που τελειώνουν οι χασαποταβέρνες) και φτάνει μέχρι το Μενίδι και μέχρι το ύψος του τελεφερίκ. Στην έκταση αυτή έχουν γίνει πράξεις αγοραπωλησίας (συμβόλαια που αναφέρουν πώληση αγροτεμαχίου) σε πολλούς ιδιώτες, οι οποίοι τώρα συναποτελούν ομάδα πίεσης.

Δεύτερος ενδιαφερόμενος είναι η επιχείρηση του «Μον Παρνές» (μετέχει το Δημόσιο με περίπου 50%) το οποίο διεκδικεί αποχαρακτηρισμούς για επέκταση του ξενοδοχείου (νέο κτίριο) και για δημιουργία πάρκινγκ 600 θέσεων. Το αίτημα αυτό έχει συμπεριληφθεί σε Προεδρικό Διάταγμα του ΥΠΕΧΩΔΕ το οποίο δεν υπογράφει ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.

Στη σειρά ακολουθούν διάφοροι έμποροι γης (βλέπε καταπατητές) στην περιοχή των Θρακομακεδόνων, της Ιπποκρατείου Πολιτείας και φθάνουν μέχρι τη Μαλακάσα.

Πρέπει να σημειωθεί ότι η Εκκλησία και οι έμποροι γης επικαλούνται νομικές διαδικασίες που εφαρμόστηκαν στους αποχαρακτηρισμούς για τη δημιουργία του Ολυμπιακού Χωριού.

Ενα στοιχείο που δείχνει την πίεση για οικιστική ανάπτυξη της Πάρνηθας είναι ότι την τελευταία 25ετία έχουν καταγραφεί 30.000 κτίσματα σε εκτάσεις που εμπίπτουν στις προστατευόμενες δασικές περιοχές. Ολα τα κτίσματα έχουν προβλήματα νομιμοποίησης.





συμπερασμα:


κοινοί οι διεκδικητές/καταπατητές.

κωλοέλληνες/ιδες.

No comments: